Celoslovenská kampaň Týždeň dobrovoľníctva
sa konala od 23. do 29. júna 2023. Organizácie otvorili aj tento rok
množstvo dobrovoľníckych príležitostí, vďaka ktorým si mohol ktokoľvek
na Slovensku vyskúšať, aké je to byť dobrovoľníkom. Do Týždňa
dobrovoľníctva 2023 sa v rámci celého Slovenska zapojilo celkovo vyše
6400 ľudí, ktorí venovali celkovo 25 180 hodín svojho času, čo pri
prepočte na ekonomickú hodnotu práce predstavuje vyše 134-tisíc eur*
venovaných dobrovoľníctvu.
V poradí už 15. ročník kampane zorganizovala Platforma dobrovoľníckych
centier a organizácií spolu s krajskými dobrovoľníckymi centrami:
Prešovské dobrovoľnícke centrum, Bratislavské dobrovoľnícke centrum,
Centrum dobrovoľníctva Banská Bystrica, Nitrianske centrum dobrovoľníctva,
Dobrovoľnícke centrum Trnavského kraja, Trenčianske dobrovoľnícke centrum
a Žilinské dobrovoľnícke centrum. Heslom tohto ročníka, ktorý sa
uskutočnil pred letnými prázdninami, bolo: „ZAČNIME LETO DOBROM“.
„Za úspechom 15. ročníka Týždňa dobrovoľníctva je kvalitné
partnerstvo siete krajských dobrovoľníckych centier združených v Platforme
dobrovoľníckych centier a organizácií. Spoločne sme motivovali rekordné
množstvo ľudí na celom Slovensku, aby tohtoročné leto začali dobrom.
Ďakujeme za každú dobrohodinu, ktorú ľudia venovali pomoci iným,“
uvádza Dominika Hradiská, riaditeľka Platformy dobrovoľníckych centier a
organizácií a koordinátorka Týždňa dobrovoľníctva na národnej
úrovni.
*údaj vychádza z prepočtu odpracovaných hodín a hrubej mzdy za rok
2022 v príslušnej platovej triede klasifikácie zamestnaní – Pomocní a
nekvalifikovaní pracovníci
S kampaňou v Prešovskom kraji pomohla aj kapela Heľenine oči
a marketingová agentúra HejDude
V Prešovskom kraji sa do dobrovoľníckych aktivít zapojilo
39 organizácií, ktoré pripravili 75 aktivít, kde bola potrebná pomoc
šikovných rúk či hláv. Spolu 1013 zapojených dobrovoľníkov odpracovalo
takmer 3540 hodín.
„Ide o najvyššie čísla spomedzi všetkých 15 ročníkov kampane, ktorá
sa v Prešovskom kraji niesla v duchu hesla Staň sa hrdinom/hrdinkou. Aj
vďaka marketingovej agentúre HejDude a obľúbenej kapele Heľenine oči,
ktorá kampaň podporila, sa tešíme zo skvelých výsledkov. Ďakujeme tiež
všetkým partnerom“ uviedla PR manažérka Prešovského dobrovoľníckeho
centra Mgr. Jana Oravcová.